Pakiet Microsoft 365 w pracy administracyjnej
Lp. | Forma zajęć | liczba godzin dydaktycznych | Szczegółowy opis modułów |
1. | Warsztaty – Microsoft Word | 8 | -dostosowanie zawartości wstążki; -formatowanie tekstu i tworzenie hierarchii dokumentu; -wstawianie tabel; narzędzia interaktywne – zakładki, spis treści, indeks; -elementy dodatkowe – nagłówek, stopka, numery stron; -modyfikacja stylu, praca w trybie recenzji; -tworzenie modyfikacji formularzy; -korespondencja seryjna; -konfiguracja i uruchamianie makr. |
2. | Warsztaty – Microsoft Excel | 16 | -formatowanie skoroszytów i pojedynczych arkuszy; -tworzenie i formatowanie tabeli; -zarządzanie wierszami i kolumnami; -dostosowanie paska szybkiego dostępu; -zarządzanie filtrami (filtry podstawowe, zaawansowane, fragmentatory); -pojęcie sortowania; -porządkowanie danych; -formatowanie warunkowe (tworzenie własnego formatowania); -dzielenie tekstu na kolumny; -import danych (.txt, .csv, .pdf, skoroszyty, foldery, dane z sieci); – Podstawy Power Query (łączenie i przekształcanie danych, praca na wielu plikach, transponowanie danych); -formatowanie obszaru wydruku; -omówienie tabel przestawnych (porządkowanie danych, projektowanie tabeli); -omówienie dynamiczności wykresów |
3. | Warsztaty – Microsoft Outlook | 6 | -personalizacja wyglądu wiadomości; -automatyczne podpisy; -autoresponder; -dodawanie ankiet i opcji głosowania; -dostarczanie wiadomości z opóźnieniem; -ustawianie opcji odpowiedzi; -tworzenie list wysyłkowych; konfiguracja przepływu informacji (reguły); -tworzenie szablonów; -konfiguracja kalendarzy; -obsługa widoku harmonogramu; -zarządzanie kontaktami |
Dydaktyka i metodyka e-learningu
Lp. | Forma zajęć | Liczba godzin zajęć dydaktycznych | Szczegółowy opis modułów |
1. | Warsztaty – Podstawowe teorie instructional designu | 3 | -Model ADDIE; -uczenie się przez doświadczenie (cykl Kolba); -model Merrilla; -model projektowania wstecznego; -teoria multimedialnego uczenia się |
2. | Warsztaty – Efekty uczenia się | 2 | -taksonomia Blooma; -model SMART; -czasowniki aktywne; -tworzenie efektów uczenia się w oparciu o taksonomię Blooma i model SMART |
3. | Warsztaty – Weryfikacja planowanych efektów uczenia się | 2 | -ocenianie kształtujące; -ocenianie podsumowujące; -zamknięte i otwarte formy weryfikacji |
4. | Warsztaty – Aktywizacja grupy. Wspieranie motywacji i zaangażowania | 2 | -czynniki wspierające motywację i zaangażowanie w grupie; -wybrane metody aktywizujące w kształceniu na odległość; |
5. | Warsztaty – Ewaluacja kursu e-learningowego | 2 | -rola ewaluacji w procesie zapewniania jakości kształcenia; -kryteria Quality Matters; -kryteria PKA |
6. | Warsztaty – Tworzenie zawartości w wybranych środowiskach cyfrowych | 7 | -platforma Moodle: tworzenie kursu, konfiguracja forum dyskusyjnego, osadzanie treści zewnętrznych, konfiguracja słownika, konfiguracja testu; -platofrma Teams: konfiguracja zadań, narzędzia wspierające, (insights, reflect, praca na zajęciach), narzędzia spotkań synchronicznych -PowerPoint: tworzenie kursu w oparciu o prezentację, wykorzystanie schematów blokowych, animacji, akcji i nagrywania w asynchronicznym kursie e-learningowym |
Multimedia w dydaktyce
Lp. | Forma zajęć | Liczba godzin dydaktycznych | Szczegółowy opis modułów |
1. | Warsztaty – podstawy programu PowerPoint | 5 | -personalizacja prezentacji: widok wzorca; -wstawianie i formatowanie slajdów; -formatowanie tekstu; -wstawianie i rozmieszczanie obrazów; -malarz formatów; -dodawanie multimediów; pismo i rysunek odręczny; narzędzia pokazu slajdów |
2. | Warsztaty – tworzenie interaktywnych prezentacji w programie PowerPoint | 6 | -personalizacja wstążki; -wstawianie zawartości zewnętrznej; -zaawansowana edycja obrazów; -Smart Art; -Animacje; -przejścia; -narzędzia funkcji nagrywanie; -tworzenie prezentacji niesekwencyjnej; -konfiguracja pokazów niestandardowych |
3. | Warsztaty – tworzenie materiałów edukacyjnych w aplikacji Sway | 4 | -obsługiwane rodzaje zawartości; -dodawanie tekstu i obrazów; -osadzanie treści; -nagrywanie audio; -formatowanie prezentacji; -wygląd oraz konfiguracja sposobu odtwarzania prezentacji; -udostępnianie i publikowanie prezentacji |