Szanowni Państwo,
Centrum Kształcenia na Odległość ma przyjemność zaprosić Państwa na webinarium Challenge-Based Learning: innowacyjna metoda nauczania na miarę współczesnych wyzwań, które 4 kwietnia 2025 roku w godzinach 15:00 – 16:30 na platformie Teams poprowadzi prof. Justyna Pilarska.
W dynamicznie zmieniającym się świecie edukacji rola wykładowcy ewoluuje – od dostarczyciela wiedzy do mentora i przewodnika w procesie uczenia się. Challenge-Based Learning (CBL) to metoda, która angażuje studentów w realne wyzwania, rozwija ich kompetencje miękkie, krytyczne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów.
Podczas webinarium:
- Dowiedzą się Państwo, co to jest CBL i czym różni się od innych metod aktywnego nauczania.
- Poznają korzyści płynące z jego wdrożenia w dydaktyce akademickiej.
- Otrzymają praktyczne wskazówki dotyczące wdrażania CBL.
- Zapoznają się z przykładami dobrych praktyk oraz narzędziami wspierającymi pracę zespołową studentów.
O czym będzie mowa:
- Czym jest Challenge-Based Learning (CBL)?
→ podstawy metody, jej pochodzenie oraz różnice w stosunku do innych podejść, takich jak Problem-Based Learning (PBL).
- Dlaczego warto stosować CBL?
→ korzyści, takie jak rozwijanie kompetencji miękkich, umiejętności krytycznego myślenia oraz rozwiązywania problemów.
- Jak wdrożyć CBL w dydaktyce akademickiej?
→ praktyczne kroki wdrażania tej metody w ramach zajęć ze studentami. - Przykłady dobrych praktyk.
→ przykłady zastosowania CBL w różnych dziedzinach nauki.
Agenda:
- Wprowadzenie do CBL – filozofia i podstawy metody.
- Elementy CBL: Wyzwanie, współpraca, rozwiązanie – szczegółowy opis procesu.
- Przygotowanie wykładowcy do roli mentora – zmiana tradycyjnego modelu dydaktyki.
- Narzędzia wspierające CBL – technologie i strategie ułatwiające pracę zespołową studentów.
- Sesja Q&A – otwarte pytania uczestników.
Na webinarium można się zapisać za pośrednictwem tego formularza.
Webinar poprowadzi prof. UWr Justyna Pilarska, pedagożka międzykulturowa z Zakładu Edukacji Międzykulturowej i Badań nad Wsparciem Społecznym Instytutu Pedagogiki, certyfikowana tutorka i implementatorka programu CBL w ramach międzynarodowego konsorcjum InclusU w latach 2021-2023. Wykorzystuje metodę challenge-based learning w pracy dydaktycznej ze studentami programu anglojęzycznego European Cultures na Wydziale Nauk Historycznych i Pedagogicznych oraz w pracy z dyplomantami kierunków pedagogicznych.